2012. november 2., péntek

Kína másképp

Ezek a napok mindig olyan gyorsan eltelnek!
A jóleső semmi kitölti napjainkat: végre van időm sütögetni, néhány percecske erejéig belelapozni a felhalmozott újságokba. Csendesen mélázni, könyvet vásárolni.
Vettem egy könyvet ugyanis!
No, ez azért nem olyan nagy hír, és talán évente néhányszor megesik velem még szerencsére, de most valahogy kimaradt az olvasás az életemből. A fiunk napjait töltöm ki, és ő a miénket...
De ezt a könyvet szeretném veletek megosztani!
Jung Chang: Vadhattyúk című könyvéről van szó. Nagyon régen, kb. 6-8 éve hallgattam a Kossuton, a 13 órakor levő irdalmi félórát, nyári szabadságom alatt. Akkor általában hangjátékok mennek, ez is ilyen volt. Ha jól emlékszem Igó Éva olvasta fel. Kínában játszódik, három nő élete, sorsa, három generáció története. Számomra lebilincslő volt, azóta kerestem, és most végre megtaláltam. Kissé vaskos kötet, de mivel egyes szám, első személyben írja az írónő saját családja történetét, így megbocsátható. :-) A kínai társadalmi berendezkedés okozta emberi átalakulások, személyes tragédiák, életek könyve ez, három nő, három vadhattyú.Nem tudom mikor olvasom végig, de szívből ajánlom, mert Kínát másképpen mutatja be, mint amit látunk és érzünk belőlük.

És végtére is, ez is vidék, egy távoli, ismeretlen vidék! Én szeretném megismerni EZT a Kínát. És csak Ezt.

 




A vidék szeretők itt találkoznak:Facebook itthon, vidéken!

Nincsenek megjegyzések: