2012. október 26., péntek

Vége a kerti munkáknak!

Legalább is nekünk. Mi, kevéske betakarítani valónkat már szeptemberben elrendezgettük, úgy mint, maradék paradicsomtövek, kukoricaszár. A krumplit már régen kiszedtük, azután csak a füveket kellett eltakarítani.
 
Megmetszettük a málnákat, a felkötözgettük a kóbor ágakat. Kivágtunk néhány csúnyácska, és beteges mályvafát az udvarról, hatamasra terebélyesedett íriszeinket pdig gyökerestől irtottuk ki, mivel már mindent tönkre tett a környezetében. Egyszer olvastam, hogy rengeteg tápanyagot szív ki a földből. Helyette egyszerű töveztethető bukszus félét ültettem, remélem megmaradnak.
A kertet alaposan berotáltuk, már csak a zöldségünk van kinn. Szép, egészséges most a szára, most kell szedni és csokorba kötni, fagyasztóba tenni télire. Rendbe tettük a fákat, főleg a birsekre kellett időt fordítani, mert rengeteg mellékhajtása nőtt a nyáron. Mivel  nem akarjuk hogy bokorrá fejlődjön át, így mindet levagdossuk, így szép kis fácskák már.

 
A dió termésünk rekordokat döntött, önmagát meghazudtolva termett:-) Vödörszám szedem össze, egyenlőre a padláson száradnak. Viszont a tavalyi gyenge megégett maradék termést most volt időnk törni, és nagy meglepetésünkre igen szép bele volt. Nem lett sok, kb. 1kiló 30dkg, megpucolva, amit meg is eszegetünk. Azt hallottam a Kossuton, hogy idén nagyon drága lesz az olajos magvak, így a dió ára is. Nem túlzok, és lódítok, 3000 ft-ra ígérte, jósolta a szakember, aki beszélt. Gondolom, ezt a fővárosra értette, mert felénk 1500-2000 ftért megy, és ennek is nagyon kell örülni.


 

Van még néhány virágom, egy pár bokor büdöském, amelyek egy igazán ócska keltetett palánta elszórt magjából keltek ki, csak úgy szabadon. A palánta ki sem tudott igazán virágozni, máris elszáradt még a nyáron, és egyszer csak megjelentek a kis hajtások itt is ott is.

A terszunkon is szépen virágoznak még a futó muskátlik, és a krizantémok is itt kaptak helyet, mert az udvaron elfújja őket a szél. Még nem akarom kiültetni-pedig muszáj lesz-így mindennap öntözhetem őket. Kicsit látható, hogy a leanderek is kinn vannak még.

 
Azért nagyon szép az ősz, és nem csak azért mert a fiam, és én is őszi gyerekek vagyunk, és azt mondják az ember ösztönösen vonzódik ahoz az évszakhoz, amelyben született. Én tényleg szeretem.


Az őszben benne van a nap sárgája, az ég kékje, elég ha csak a fentebbi birsalmás képre pillantasz!
Ilyenkor egy kicsit megáll az ember, és a buszon utazva, vagy ha nem vezet, az autóból kinézve a megelevenedett festőecset impresszionista vonásait élvezhetjük, igazi színeket, igazi fényeket kapunk még a tél előtt.
Jó lesz azért egy kicsit megpihenni, várni a havat-mert én azt is szeretem-készülni az ünnepekre, meleg héjában sült krumplit eszegetni, szóval annyi minden vár ránk idén télen-ősszel is.!
Már megtanultam egy ideje, hogy örüljek az életnek, és ne bosszankodjak ha esik a eső, vagy jön a hideg-igaz a fűtésért meg kell dolgozni-de a bosszankodással elköltött enegiámat inkább a mindennapok örömtelivé tételére használom. Így jöhet bármi. Na, jó, azért nem bármi, de így élvezetesebb az élet!:-))



Gyere te is vidékre, és élvezd az életet annak természetességében!

Nincsenek megjegyzések: