2014. július 23., szerda

Boldog kacatok

Időnként, ha kezembe kerülnek régi tárgyak, elkap a hév, és szeretnék belőle valamit...Nem akarom kidobni, mert egy letűnt, elmúlt kor, korszak emlékei ezek, emberek, életek, szeretteim kezei közül...De szívesem őrzöm mások emlékeit is. Egyféle emlékőrzőként:-) Például egy kollégám mamájának nefelejcses porcelán bögréjét...

Hogy lehet ezekkel a tárgyakkal kezdeni valamit, annak bizonyítékául álljanak itt ezek a képek, a legújabb boldog kacataim, amelyekből frissen inspirálódva készítettem ezt az udvari dekort.

Ezeket találtam mamám kamrájában...és még sok mást is, de azt majd máskor!

Vajon miért szeretem, ha rozsdás valami, nem értem...


Középen egy erős mágnes vonzza be a dolgokat!

Itt látod, hogy a két középső akasztó, már házilag faragott volt.

Aztán ez lett belőlük, együtt...

Az akasztó is nagyon régi, egész életében egy helyen állt, most szedtem le...hiányzik egy- két foga, és nem is egyformák, mert az eredetik kieshettek, és nagyapám farigcsált bele "újakat", annó. A kisvödröm mai darab persze, kell egy kis gyerekesség is:-)

A hagyományőrzés nyilván nem merülhet ki ennyiben...De szerintem, ha ezek a tárgyak személyes tárgyak, akkor különösen hangulatosak lehetnek. Ha bolhapiacon szerezzük be őket, akkor hiszem, hogy azok kerülnek hozzánk, amikkel "valamiféle dolgunk van." Egyszer olvastam, hogy mások használt dolgait felvéve mások "használt dolgait" is felvesszük. Hmmm..Kissé megijedtem, mikor ezt olvastam, mert előszeretettel veszek fel használt dolgokat...DE aztán, egy okos ember azt mondta erre nekem: csak azokat választod ki, amikben jól érzed magad. Olyanokhoz nem nyúlsz, amik taszítanak, tehát valami miatt elfordulsz tőlük. Legyen az szín, forma, bármi, akármi, mit nem tudsz megmondani, mi az. Na ezek azok, amik hordozzák azt, amire neked nincs szükséged.! Nem is veszed meg/fel őket.
Hát valahogy így vagyok a tárgyakkal is, bár még nem volt módom bolhapiacozni, mert alkudni, na azt nem tudok! Jól be vagyok idomítva bolti vásárlásra: annyi az ára, és kész.:-)
Visszatérve a dekorációra: ki mit akaszt rá, csak rajta múlik. Lehet az több apró vesszőkoszorú, levendulacsokor, akármi...Csak jó legyen ránézni..

Nincsenek megjegyzések: