2012. június 20., szerda

Levendulám szárítása

Nagyon szeretem a levendulát! Már nem emlékszem mikor jöttem rá erre, mivel gyermekkoromban pusztán a molyirtásra használta nagymamám, azt pedig nem igazán kedveltem. Aztán valahogy felnőttem a levendulához! Megtanultam szeretni, gondozni, ápolni, csodálni színét és illatát, túlélését!
Találtam egy klassz oldalt, a Levendula Magazint  amelyben igazán sok információ, érdekesség van erről az egyszerű és mégis oly szerethető növénykéről! És persze lelkünknek oly kedves képek, melyeken elidőzhetünk.Jószívvel ajánlom!

 Magam is ültetgetek levendula bokrokat, ezeket szeretném megosztani veletek, és buzdítani mindenkit, aki csak teheti, hogy kertben, pici erkélyen, teraszon, neveljen levendulát, mert biztosan sikerélmény lesz a jutalma, és a fantasztikus illat, és látvány! Olyannyira belendültem a levendulába, hogy elkezdtem vásárolgatni levendulás eszközöket, kiegészítőket is:-)) Ez is szerelem, sokadik látásra! A blogban is kitettem néhány képet, oldalra, megérdemlik, hogy nézegessük őket!


Az idei "aratáson" is túl vagyok! Na jó, ez így kicsit erős, mert nincs annyi, hogy aratni lehessen a szó szoros értelmében, de azért nevezzük nevén a tevékenységet:-))

Ilyenek voltak...
Levenduláim élete képekben:-)

Két éves bokrok, gyönyörűen nőttek, és virágoztak! Pedig igen kicsike palánták voltak!



Idei első virágzás, "aratás" előtt jóval:-) Ettől csak szebb lett!!





Itt már "learatva", csokorba szedve, fellógatva. A kis csokrokat befőttes gumival csomóztam össze, egy pici bádogosszöget ütöttem az asztalkámba, amire fellógattam a gumival őket. Ezek a szögek más célra is jók lesznek, felújítás esetén pedig könnyedén kilehet húzni őket, nem okoznak nagy kárt.

A szárításhoz szellős, esővédett helyet ajánlanak.
Melléképület hiányában nekem ez csak a teraszon adatott meg.



Én így szárítom a levenduláimat


Szárításuk




Csokorba szedve





Én egyenlőre díszítésre használom majd a csokrokat. Ehhez azt hiszen egy pár nappal elkéstem a levágásukkal, mert eléggé kinyíltak. Ha nem akarod hogy lehulljon sok száradás közben, időben, mikor még nem nyíltak ki, akkor arass. Ha illatzsákba akarod, akkor várd meg a kinyílást. Azt hiszem, én is azt fogom tenni a lehullott virágokkal...

Aratás után


Miután levágtam a szálakat, hagytam azért néhányat, legyen ami illatozik, és díszíti a kertünket.


Ezek pedig a levendula felhasználásának esztétikai lehetőségei. Vagyis szép képek a levenduláról, levendulásról, koszorúkról...


koszorúk
f:országalbum




Levendulamező a Balatonnál
f: országalbum






Francia levendulám


Szép napot!



Ha tetszett a bejegyzés, légy rendszeres olvasó, és csatlakozz facebook közösségünkhöz!


Nincsenek megjegyzések: