2014. június 25., szerda

Óriás lettél...

 
 
Pár éve kaptam egy pici palántát egy öreg nénikétől, ez volt a mályvarózsa első példánya. Aztán elfújta a szél ide-oda az udvarban. Tavaly lettem figyelmes egy bokorra, amin virág nem volt, de kitartóan nőtt. Kiderült, hogy egy példánya, egy leszármazott...Aztán végre kezembe került, hogy kétnyári növény, első évben csak leveleit hozza, második évben virágzik. Ez a mályvarózsa, amit én csak parasztmályvának hívok itthon, mert a skanzenek parasztudvarain mindig van ilyen. Azért, mert jellemző virág volt hajdan. Óriásira képes nőni, főleg ha sok víz éri, bár az elsőt kevesebb érte, mégis magas volt. De ez a példány túl tett rajta! Több szálon fut, össze is kötöttük, mert az átfújó szél kidöntötte volna. Mostanra a virágok is kibomlottak. Nekem bordó van, de nagyon szeretnék más színűt is. Vetettem már magról, de nem kelt ki, így maradok a palántánál. Már találtam is egyet, amit átültettem máshová, még két év és lesz belőle egy újabb óriásunk!
 
 
 
 
 
 








Ezek pedig a kúpvirágaim, amiket szintén a szélnek köszönhetek! Volt egy bokor, amit egyszerű zacskós bolti vételből ültettem. Magját nem tudtam szedni, mert még a máknál is apróbb, és nagyon szúrós. Ellenben teli volt vele a járda. Elsöpörtem hát. Idén pedig három m2-en virágzik sárgállik! Nagyon szépek. Remélem megint elvetik magukat, mert hajlandó vagyok feláldozni a füvet értük!

Most figyeltem meg, hogy egészen eltérő a mintájuk.







 
Üdvözlettel: Gitta!
:-)
 

Nincsenek megjegyzések: