2012. augusztus 24., péntek

Rekviem egy barackfáért

Amikor elkeztem írni ezt a blogot, akkor sok mindent szerettem volna feltenni, leírni, lefotózni megmutatni. Felét sem sikerül!
Akkor tettem fel néhány képet a sárgabarackfánkról, ami tavaly roskadásig termett, gyönyörűséges volt.
Már tavasszal látszott, hogy valami baj van, mert a rügyek igen hiányosak voltak, és nem igazán duzzadt a bimbóktól. Még vártunk néhány hetet, és bebizonyosodott, hogy fának vége.
Még nem laktunk itt, sőt, a felújításba sem fogtunk-4évig csináltuk:-)- amikor a kertünket rendezgettük, és ültettünk 5 gyümölcsfát, köztük ezt is. Tehát kb. 8 éves volt ez fa. Nem tudom ez sok vagy kevés egy fa életében, de mi nagyon sajnáljuk. Több mindent is mondanak, mi lehetett...Elfagyott, vagy "megszakadt" vagyis kitermette magát, mint amikor a tyúkok kitojják magukat, és nincs több tojás.
Nem tudom, melyik esett meg a fával, de lefotóztam, még kopaszon is, maradjon meg nekem.
Jelenleg egy fakoppáncs falatozik belőle, előbb- utóbb szét eszi az ágakat. De úgy gondoltuk, hogy a fa tövébe iszalagot ültetünk, és felfuttatjuk rá. Ha sikerülne, egészen különleges látvány lenne; így még halálában is "pompázna".

Néhány képpel búcsúzom a fácskától, amely oly sok gyümölccsel ajándékozott meg minket!

 
 
 
 

2 megjegyzés:

belapeter írta...

Azért ne adjátok fel, jövőre hátha terem!

Holdgyöngy írta...

Nálunk tavaly sok barack volt rajta, idén 2!!! darab. Lefagyott.