2014. február 23., vasárnap

Tetű és virág

A szép nagy évtizedes életkorú leandereket a kazánházban teleltetjük. Eddig bírták a langy meleget, de idén az egyik besokalt, és teljesen betetvesedett. Mivel nincs túl hideg, kihoztuk a teraszra, többszörösen megkapta a maga permetét, és kapargatását, de ezeket az ágakat le kell metszeni. Egyébként is tavaszra terveztem, hogy megmetszem őket, mert eddig nem mertük. Utána néztem, és tavaszra ajánlották okos kertészek. Én pedig elfogadom a tanácsukat. :-) Szóval idén neki bátorodunk, és megritkítjuk őket, mert annyi virág van rajtuk, hogy támasztékot kell melléjük tenni, de a szárak elég gyengék. Nézzétek a tetűhadsereget!
 
 
 



Mondhatom, hogy nem aprózták el a támadást!
Most elég esős az idő felénk, a Mátra lábánál, de azért már lehet kinn tenni-venni!
Kicsit megkapargattam a virágos kerteket, mert volt egy sáv, amit tavaly töltöttünk be újra, és tele volt tyúkhúrral. Azt elég nehéz vizes földből kiszedegetni, ki is jött vele egy vödör föld is sajnos. De nem volt más választásom, mert teljesen betakarták a kibújt nárciszokat, tulipánokat, és gyöngyikéket.
Még tartja magát a kb. 25 éves hóvirág is...tényleg sok éves, mert még nem laktunk itt, és az előző tulaj is jó ideje nem gondozta a kertet, és annak ellenére, hogy csöveket vezettünk alattuk, felettük, mégis, kijöttek...Pedig mikor a tetőt csináltuk, kb egy kocsinyi föld hevert rajtuk. (Ugyan így életben maradt annó a bőrvirágunk is.)



gyöngyikék

hortenzia, rügyezik

apró íriszek


mentába nőtt nárcisz
a menta teljesen elburjánzott...ha elmegyek mellette és megsúrolom, fantasztikus illata van, úgyhogy nem bánom a burjánzást...

jácintok, nárciszok
Már kitekintettem a kertbe is, de akkora a sár, hogy nem látom értelmét ott dagonyázni egyenlőre. Idén változtatunk a kertbe ültetett dolgokon, mert most már figyelemmel akarunk lenni a száztöves lenedulásomra is, amiről még nem is írtam! Bizony! Első telüket élték szabadföldben, nagyon kíváncsi vagyok, hogy vannak. Legközelebb bemutatom őket!

2 megjegyzés:

Holdgyöngy írta...

Azt csináltam, hogy szappant, igazit,azaz mosószappant reszeltem, s összekevertem vízzel. Ezzel locsoltam, permeteztem körbe a hasonlóan járt leanderemet még decemberben. Kétszer ismételtem meg, hetente. Leszedte róla a tetveket. Aztán sürgősen hidegre tettem.

vidéki lány írta...

Hallottam már, sőt édesanyám alkalmazza is...én is kifogom próbálni már végre:)Közönöm, hogy megerősítettél kedves Holdgyöngy!