2012. június 8., péntek

Rusztikus-vidéki stílusban...Mit is jelent??

Rusztikus vidéki otthonban élni csuda jó lehet! De ugyanilyen izgalmasnak tűnik a vintage stílus is. Olyan sokszor olvastam és hallottam e két kifejezést, hogy most már ideje volt pontosan utána néznem, melyik, mit is jelent!

Találtam néhány érthető és emészthető leírást, amelyből kimazsoláztam a szerintem fontos információkat. Mi, akik szeretjük a vidéket, a falut, gyakran kalandozunk más tájak vidékein, előszeretettel használjuk és vásároljuk a más vidékekre jellemző, de itthon is nagyon kellemes érzést nyújtó lakberendezési tárgyakat, vagy éppen kerti dekorációkat, illetve építőanyagokat.
 Nekem jót tett a stílusok kavalkádjában való eligazodás végre, mert így rájöttem, hogy hozzám a rusztikusság áll a legközelebb, ezeket az anyagokat, és formákat használom. Egy kis vintage azért még belefér, parasztromantikával fűszerezve...Na, látható, hogy azért elég keverék az én világom is!

Nézd át, és találd ki, hozzád mi illik leginkább!

Mi a vintage?

Ezt  a kifejezést a borászatban használták a nemes, jó évjáratú borok megnevezésére. Erről a területről került be a divat világába. Ma a a '20-as -és a '70-es évek közötti tárgykultúrát, lakberendezési tárgyakat, ruhákat értjük alatta, amelyek nemes, magas minőségű, kiváló anyagokból készültek. Tehát a magas minőség az, ami főként jellemzi; klasszikus, régimódi, már-már nosztalgikus hangulatot idéz meg. Finoman kimunkált tárgyak ezek, egy csodás terítő, étkészlet, öreg asztal, mind ezt a stílust képviseli. Gyakori ma, hogy régi asztalt például ebben a stílusban mesterségesen elöregítve használnak, így például fotókon olyan mintha régi lenne, pedig nem az.  A vintage stílus szereti a részleteket, ezekre nagy hangsúlyt fektet.






A képek forrása itt


Mi a rusztikus?

A rusztikusság nem korszak függő, inkább a felületek, anyagok megmunkálásának mikéntjét jelöli. Ez  pedig a durván megmunkált felületet jelenti. Esetünkben például fafelületek nyers használata, tehát semmiképpen sem polírozott...elsősorban természetes anyagokból készült bútorok, és lakáskiegészítő, natúr textíliák jellemzik. Fő ismérve az otthonosság, és az egyszerűség. A földszínek gyakoriak.











 saját képeim


És még egy stílus...
A shabby shic...vagy chic, (kétféleképpen is találtam leírva) én az elsőre szavazok:-)

Kopott stílus, talán ez a legegyszerűbb magyarázata. Ez a stílus nem idegen a vintage, és a rusztikus stílustól sem, tehát mindkét stílus felé el lehet menni". De ami főleg jellemzi, az a lágy vonalvezetés, és a nőiesség erőteljes megjelenése. Elegáns, és természetközeli, lágy és natúr egyszerre. Ez  a stílus Angliából ered, de -ha minden igaz-a svédek is nagyon tudják csinálni! Rengeteg ilyen blogot lehet találni, én is gyakran nézegetem őket:-) Nálam is találsz ilyen blogokat, bár ők Amerikaiak, de ők is vintage stílusúnak jelölik magunkat; megjegyzem ők sem utolsók a stílus követésében, és fotók tekintetében is "ott vannak"!




Ezeket a stílusokat előszeretettel nézegetjük, keverjük, keverem magam is magam körül, és tudatosan keresem is ezeket a tárgyakat. De én szeretném a magam "rusztikáját vintázsolni" és mindenképpen a mi múltunk tárgyait megőrizni, és beilleszteni ebbe a világba. " A vidék itthon" világába! Szerintem járható út, mert míg a svédek boltban kapható bádogvirágtartót fotóznak, (ami tökéletesen jó egyébként) de addig nekünk ott vannak az eredeti ceglédi kannáink, zománcos virágos-pöttyös vödreink, kredenceink...Igazán egyedivé szerintem ez teszi a mi rusztikus-vintage otthonunkat. Legalábbis az enyémet igen.

Te melyik stílust választnád?

És még valamit megtudtam!!

A szép képeket, amelyeket vintage stílusban nézegetünk, (lásd: a felső három kép), illetve a shabby képei) fotótechnikailag utómunkával hozzák létre, tehát ez is egy tudomány, vintage stílusú fotókat készíteni. Fotósa válogatja, ki milyen technikát használ. Gondolom, hogy a végeredményben érezhető a különbség, mert például a felső képek öregítettek, kissé fátyolosak, az alsó képek pedig világosak, frissek, már-már vakítanak.  A valóságban ilyen eléggé elképzelhetetlen, tehát itt a technikai tudás! 

Megfelelő tárgyak megléte esetén készíthetünk klassz képeket, de tudás és eszközök nélkül nem tudjuk megcsinálni a mi vintage fotónkat. Hát! Ez engem elkeserített:-))((, mert nekem nagyon tetszik ez a fotótechnika! De mivel tudásom erősen hiányos, így elfogadom, hogy ez kulisszatitok, és fotózgatok tovább a magam örömére, inkább rusztikus stílusban!:-)Végül is az a kedvencem!

Az információkat elsősorban a fénylabor oldaláról szereztem, valamint a vintage box factoryt olvastam el. Szerintem minkét oldal jó, érdemes nézegetni őket is!


Ha tetszik a vidéki élet, ha benned is él egy vidéki lélek, neked is szól a blog!
Ha tetszik a bejegyzés, légy rendszeres olvasóm, csatlakozz facebook közösségünkhöz!

Nincsenek megjegyzések: